Via academicwork.se

Email Linkedin Facebook Twitter [+]

Vill du jobba på en arbetsplats där du får de rätta verktygen och möjligheten att utvecklas inom IT? Zedcom utökar nu sitt team på helpdesk-avdelningen och söker dig som vill ta nästa steg inom IT och växa tillsammans med företaget!

OM TJÄNSTEN

I trivsamma lokaler på Frösön sitter [a href="https://www.zedcom.se/"]Zedcom[/a]. Zedcom levererar förstklassiga behovsanpassade IT-tjänster till företagskunder och agerar som en extern IT-avdelning. Hos Zedcom erbjuder man en helhetslösning till sina kunder där krånglet med mellanhänder, serviceavtal och andra leverantörer försvinner helt och hållet. Istället levererar dem en helhetslösning där installation, support och service går under samma tak. I denna roll kommer du tillhöra avdelningen Helpdesk där du tillsammans med trevliga kollegor samarbetar för att hantera och lösa inkommande ärenden inom allt från problem med e-signaturer i Outlook till driftstörningar inom nätverk.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Zedcom

Du erbjuds

  • Ett varierat arbete med möjlighet att utveckla spetskompetens
  • Ett familjärt arbetsteam i en trivsam arbetsmiljö
  • En gedigen och anpassad introduktionsplan där du får de stöd och verktyg som krävs för att utvecklas i rollen

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Helpdesktekniker hos Zedcom kommer du i första hand arbeta med inkommande ärenden och kommunicera med deras kunder och IT-partners via mail, chatt eller telefon. Samtliga kollegor samarbetar för att hantera inkommande ärenden på bästa möjliga sätt med den konstanta röda tråden av ansvarstagande och service. Vanliga ärenden som du i rollen som Helpdesktekniker kommer hantera är bland annat:

  • Molntjänster (Office 365 mfl.)
  • Nätverk
  • Servrar & Klientdrift (Windows)

VI SÖKER DIG SOM

  • Har ett stort och genuint IT-intresse och strävar efter att ta detta till nästa steg
  • Har god datavana
  • Talar och skriver obehindrat på svenska då dokumentation och kundkontakt sker på detta språk

Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett kundrelationsarbete eller kundtjänst anses detta som starkt meriterande.

Som person är du:

  • Problemlösande
  • Serviceinriktad
  • Affärsmässig
  • Skicklig på att samarbeta

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom: Office 365, Windows Server, Active Directory, Azure, SQL eller Frisco Network. Vänligen notera tydligt i din ansökan ifall du har arbetat med detta tidigare.

Övrig information

  • Start: Omgående enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Östersund, Frösön
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Zedcoms önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [a href="mailto:sun01@academicwork.se"]Academic Work[/a].

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

[a href="https://www.zedcom.se/"]Zedcom[/a] lösningar möjliggör ett modernt och effektivt arbetssätt som bland annat inkluderar digitalisering, behovsanpassade produkter och automatisering av arbetsflöden. Dessutom erbjuder de en säker och kostnadseffektiv IT-miljö med privat & publika molntjänster och en helpdesk som är bemannad dygnet runt.

Ansök nu! Klicka här

Hitta lediga jobb på