Via academicwork.se

Email Linkedin Facebook Twitter [+]

Varför gör inte systemet som jag vill? Jag blir galen! Frustrationen hos personen på andra sidan luren går nästan att ta på, och de flesta skulle nog rygga tillbaka och tycka att det är jobbigt. Men inte du! Du gillar utmaningen! Att få gräva ner dig i ett problem, hitta lösningen och återkoppla att nu är det löst, hela tiden med ett fokus på service, är vad du brinner för! Du älskar att vara Superhjälten som kommer till undsättning!

OM TJÄNSTEN

Hur bra produkter ett företag än producerar, hur kompetent personalen än är eller hur karismatisk VDn än må vara, så blir ingen organisation framgångsrik i dagens samhälle utan ett väl fungerande IT-stöd och affärssystem, i Haldex fall MS Dynamics AX.

Det är också här som du, deras nya superhjälte (formellt kallad Business Application Support) kommer in i bilden. Du arbetar självständigt med fokus på Europa och tillhör ett globalt team av superhjältar som gör allt de kan för att stödja verksamheten i förändringar och förbättringar av processer, affärssystem, applikationer och projekt. Samtidigt löser de allahanda problem som uppstår längs vägen och räddar ständigt dagen för alla möjliga användare.

Du erbjuds

  • En självständig roll med stor frihet under ansvar
  • Ett energifyllt globalt företag, som har egna kontor i 18 länder
  • En varierad roll med möjligheten att påverka företagets processer i systemen

ARBETSUPPGIFTER

I den här rollen kommer ingen dag vara den andra lik. När du kommer in på morgonen vet du aldrig vad som väntar dig, och det är lite det som är charmen med tjänsten. Å ena sidan kommer du hantera förändringar och uppdateringar i Dynamics AX, i både skarp- och demomiljö. Å andra sidan stödjer du slutanvändarna i deras stundtals frustrerade resa mot kompletta processer och ökad kunskap i affärssystemet. Här blir det ofta lite detektivarbete där din första frågeställning blir att avgöra om detta är ett problem som ligger i systemet, dvs hos dig, eller i hårdvaran vilket hanteras av superhjältarna på den sidan. Ligger problemet inom ditt område går du vidare och grottar ner dig i själva problemställningen, analyserar, testar dig fram och finner lösningar som ut återkopplar till användarna, hela tiden med en hög servicenivå. Kort och gott; du löser problemet med ett leende på läpparna!

I din roll kommer du främst stödja den europeiska verksamheten vilket gör att du kommer ha kontakt med Haldex i Landskrona där du själv sitter men även andra sitter i Ungern, Frankrike och Tyskland samt säljkontoren i övriga europeiska länder.

VI SÖKER DIG SOM

  • Har ett överflöd av tålamod och gillar att vända irriterade slutanvändare till att bli gladare
  • Har en passion för affärssystem och hur de kan stödja verksamhetens olika processer
  • Har en serviceanda utöver det vanliga, och tycker att det är genuint roligt att hjälpa andra
  • Hittar lösningar andra missar, och som kan förklara komplexa skeenden som om det var en femåring som lyssnade. Inte för att slutanvändarna är fem år, utan för att finns något vackert i enkelheten
  • Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat då du kommer supportera användare i Landskrona men även internationellt

Som person är du:* Självgående* Flexibel* Problemlösande* Serviceinriktad

Troligen har du erfarenhet av att arbeta med något komplext affärssystem, gärna Dynamics AX men det är inte avgörande. Kanske har du suttit i en likande roll där du stöttat och supporterat verksamheten, eller så kanske du kommer från användarhållet men har ett stort intresse för systemstöd och kanske haft en roll som key user (formell såväl som informell). Eller sitter du som konsult och känner en frustration över att inte få se vad som händer efter att du implementerat ett system. Vilket som, så tror vi att du kan vara rätt kandidat, förutsatt att du har viljan och ambitionen att vara med på Haldex fortsatta resa!

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Landskrona
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Haldex önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [a href="mailto:mal01@academicwork.xx"]Academic Work[/a].

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

[a href="http://corporate.haldex.com/en/work-at-haldex"]Här[/a] kan du läsa med om hur det är att arbeta hos Haldex. Nyligen utsågs de även till en av [a href="https://www.nyteknik.se/ingenjorskarriar/har-vill-svenskarna-helst-jobba-6954807"]Sveriges mest attraktiva arbetsgivare[/a]

Ansök nu! Klicka här

Hitta lediga jobb på