Via academicwork.se

Email Linkedin Facebook Twitter [+]

Vill du få in en fot på ett växande bolag där utvecklingsmöjligheterna är stora? Då är rollen som junior kundsupport inom IT något för dig! På kontoret i Stockholm är det ett ungt och hungrigt klimat och du kommer kunna lära dig mycket av dina kollegor. Vill du komma till en trevlig arbetsplats med fokus på tekniska lösningar och kundservice så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Academic Work söker för Worldlines räkning en medarbetare till tjänsten som junior applikationsspecialist. Worldline går igenom en expansionsfas och vill därför hitta en ny hungrig medarbetare till sitt supportteam.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Worldlines önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Worldline. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som kundsupport inom IT hos Worldline kommer du främst arbeta med stort fokus på förstklassig kundservice genom att supportera kunder som använder den egenutvecklade betalningsplattformen. Tjänsten innebär ansvar för felsökning och problemlösning, genom tätt samarbete med drift/NOC-teamet får du en god överblick av övervakningen av systemet. Rollen är av mycket kommunikativa inslag och det är av stor vikt att du brinner för kunddialogen såväl som problemlösningen. Utöver support är det vanligt förekommande att du deltar i telefonmöten, ett gott samarbete och en anpassad kommunikation är a och o för att du ska vara framgångsrik i rollen!

Du kommer tillhöra Merchant Support-teamet bestående av 13 personer. Introduktionen sker genom att du får gå vid sidan av mer seniora kollegor för att få en djupare inblick i vad arbetet innebär. Hos Worldline kan du förvänta dig ett individanpassat ledarskap med goda möjligheter till utmaningar, kompetensförsörjning och utveckling i ditt dagliga arbete.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, antingen från högskola/universitet eller från en YH-utbildning. Du har ett stort tekniskt intresse och god kunskap och vana av arbete i Linuxmiljö. Då Worldline främst arbetar med internationella kunder ser vi att du som söker är flytande i Engelska, både tal och skrift. Har du även goda kunskaper i Spanska är det meriterande.

Efterfrågade specifika kompetenser:

* Linux
* Databaser och SQL

Vi blir extra intresserade om du har tidigare arbetserfarenhet av:

* IT support
* Köhantering och applikationsdrift
* Processarbete enligt ITIL
* Har tidigare erfarenhet av TCP/IP (Transmission Control Protocol/internet Protocol)

Vidare är det också meriterande om du har erfarenhet av Shell script och/eller Java och datakryptering med PGP och SSL.

Vi tror att du har ett genuint intresse för att arbeta med problemlösning och tycker om att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften. I rollen som kundsupport inom IT ser vi att du trivs med ständig kommunikation och anser dig själv vara social och serviceminded. Du kommer att verka som spindeln i nätet, något som kräver att du är självgående och flexibel i ditt arbetssätt. Du har förmågan att hålla dig lugn och fokuserad även i stressade situationer. Slutligen ser vi gärna att du är initiativtagande och prestigelös.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Ett tillfälle i veckan kommer du att arbeta kväll 16-23 och en gång i månaden natt. Detta är för att Worldlines internationella kunder ska kunna få den bästa möjliga servicen.
* Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

INFORMATION OM FÖRETAGET

Worldline är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel och deras kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. Worldline har 120 anställda som är placerade i Stockholm, London och USA och då de befinner sig i en tillväxtfas behöver de nu utöka deras Merchant Support-team i Stockholm. På kontoret i Stockholm är det ett ungt och hungrigt klimat och du kommer kunna lära dig mycket av dina kollegor. Vill du komma till en rolig arbetsplats där folk väljer att stanna är detta uppdraget för dig!

Ansök nu! Klicka här

Hitta lediga jobb på