Via academicwork.se

Email Linkedin Facebook Twitter [+]

Ateles är ett av de främsta oberoende konsultbolagen inom digital handel och utökar nu sin supportavdelning. Tjänsten som supporttekniker är perfekt för den nyfikne som drivs av att lösa problem. Det är en varierande roll med mycket problemlösning, där du genom ett gediget detektivarbete löser det mesta! Ateles är en platt organisation där medarbetaren står i fokus. Vill du vidareutvecklas inom organisationen finns det utrymme för detta på sikt, så länge du trivs och visar framfötterna! Är du den vi söker?

OM TJÄNSTEN

Ateles är ett av de främsta oberoende konsultbolagen inom digital handel! Genom marknadsledande standardplattformar levererar de innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta åt sina kunder som exempelvis är Gina Tricot, Daniel Wellington, Gant, Brothers och Maxbo.

Academic Work söker nu 2 supporttekniker till Ateles supportfunktion. Som supporttekniker arbetar du med att ge Ateles kunder service och stöd i olika ärenden. Du kommer ingå i ett team och det finns stort utrymme att ta hjälp av dina kollegor men stora delar av arbetet utför du självständigt. Under din första tid på Ateles kommer du även få en mentor som hjälper dig i din nya roll. Rollen är varierande där du kommer möta olika typer av problem och i flera olika programmeringsspråk. Du kommer att felsöka i kod och genom en grundlig analys hitta den information du behöver för att lösa kundens ärende. I rollen ingår kundkontakt via mail och telefon.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Ateles.

ARBETSUPPGIFTER

Som supporttekniker kommer du arbeta huvudsakligen med problemlösning, mycket genom att läsa och rätta kod och titta i loggar. Det kommer att vara en varierande roll i den bemärkelsen att de problem som dyker upp ofta är nya, vilket ställer stora krav på din problemlösningsförmåga. Du sitter nära dina kollegor så möjligheten att bolla idéer och lösningsförslag är stora.

Du kommer till exempel att:

* Läsa dig in på kundens ärende där du med hjälp av telefon eller mail skapar dig en förståelse för kundens problem, främst genom att ställa uppföljande frågor kring problemet. Du håller även kunden uppdaterad under processen gång.
* Felsöka i system, läsa loggar och återupprepa problem.
* Göra mindre kodändringar.
* Vara i kontakt med leverantörer för att finna lösningar mellan systemen.

Tjänsten passar dig som gillar kundkontakt och stort ansvar, där du älskar felsökning och detektivarbete. Hittar man ett område som man tycker är extra kul så finns det möjligheter att utvecklas inom det området.

VI SÖKER DIG SOM

* Har arbetslivserfarenhet från en liknande roll, exemeplvis 2nd eller 3rd line support, alternativt har högskoleutbildning inom relevant område exempelvis datateknik eller webbprogrammering.
* Har grundläggande kunskaper inom ett eller flera programmeringsspråk exempelvis PHP, .NET, HTML, CSS och JavaScript.
* Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kollegor och kunder.

Det är meriterande om du

* Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion.

Som person har du en god servicekänsla samtidigt som drivs av att lösa problem på ett strukturerat sätt. Du tar fullständigt ansvar för ditt eget arbete vilket du utför med noggrannhet, vilket gör att du levererar kvalitativ hjälp till Ateles kunder. Vidare är du en teamplayer och samarbetar gärna med dina kollegor.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
* Arbetstider: Dagtid 8-17, då du ska vara tillgänglig för Ateles kunder.
* Placering: Linköping
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ateles önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentlin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET

CLIENT INFORMATION
Ateles är ett av de främsta oberoende konsultbolagen inom digital handel - baserat på marknadsledande standardplattformar levererar de innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta åt deras kunder. Sedan 2001 har Ateles utvecklat lösningar till kunder i bade B2C- och B2B-segmenten. Ateles kunder är medelstora och stora bolag med höga ambitioner med sin digitala handel. De är eller har som mål att bli marknadsledande i sin bransch.

Ateles är idag 70 digitala experter på kontor i Stockholm, Linköping och Oslo och jobbar med hela den nordiska marknaden. På kundlistan finns bl.a. Eton, Daniel Wellington, Gant, Gina Tricot, Maxbo, Møller Mobility Group, IDÉ House of Brands. Ateles har rating AAA i Soliditets kreditvärderingssystem, högsta kreditvärdighet hos UC samt är korade till Gasellföretag 2007 och 2013 av Dagens Industri.

Ansök nu! Klicka här

Hitta lediga jobb på